Laglig garanti och överensstämmelse

Vad är en laglig garanti?

Som konsument har du rätt till en laglig garanti. Det innebär att våra digitala tjänster och produkter överensstämmer med avtalet och våra användares rimliga förväntningar. Skulle det uppstå problem med någon av våra tjänster eller produkter har du rätt till en tillämplig lösning, som till exempel reparation, byte eller, om nödvändigt, återbetalning.


Överensstämmelse för digitala tjänster och produkter

Våra digitala tjänster och produkter utvecklas och tillhandahålls med omsorg för att tillgodose de högsta kraven på kvalitet och användbarhet. Överensstämmelse innebär att våra produkter och tjänster:


Överensstämmer med den beskrivning vi har tillhandahållit.

Fungerar som rimligen kan förväntas, med hänsyn till tjänstens eller produktens karaktär.

Är lämpliga för den användning som vi har i åtanke eller som generellt kan förväntas av en sådan produkt eller tjänst.


Vad ska du göra vid en defekt?

Om du upptäcker ett fel i någon av våra digitala tjänster eller produkter ber vi dig kontakta vår kundtjänst så snabbt som möjligt. Vi kommer att göra allt vi kan för att åtgärda problemet korrekt och så snart som möjligt. Den lagliga garantiperioden börjar från och med den tidpunkt då tjänsten tillhandahålls eller produkten levereras och förblir i laga kraft under hela prenumerationsperioden.


Undantag och villkor

Den lagliga garantin gäller inte om problemet uppstått genom felaktig användning, vårdslöshet eller ändringar som utförts utan vårt godkännande. Vi rekommenderar att du läser de specifika användarvillkoren för våra tjänster och produkter noggrant för att vara fullt medveten om dina rättigheter och skyldigheter.


Hur kan du nå oss?

Om du har några frågor om den lagliga garantin eller om du behöver support kan du kontakta oss här.

Behöver du fortfarande hjälp? Kontakta oss Kontakta oss